Tokiu atveju verta kreiptis į autoservisą, kur, atlikus variklio diagnostiką, priimamas sprendimas variklį keisti arba jį restauruoti. Prieš skubant į autoservisą, verta žinoti, kad egzistuoja ne vienas gedimas, kuris gali būti klaidingai palaikytas variklio gedimo požymiu. Pavyzdžiui, jei neveikia oro kondicionierius, tai greičiausiai oro kondicionieriaus kompresoriaus, o ne variklio kaltė.
Kaip restauruojamas variklis?
Dažniausiai variklio restauravimas sietinas su tokių detalių, kaip vožtuvai, stūmokliai, stūmoklių žiedai, riebokšliai, sandarikliai, tarpinės, keitimu arba cilindrų ir jų blokų, cilindrų bloko galvutės, alkūninio veleno ir skirstomojo veleno atnaujinimu.
Cilindrų bloko galvutė keičiama, jei buvo deformuota varikliui perkaitus. Pakeitus stūmoklio žiedus ir atkūrus vožtuvų sandarumą, normalizuojama variklio kompresija, apsisaugoma nuo pernelyg didelio alyvos suvartojimo lygio. Tokio remonto metu išimamos pavienės detalės, todėl tai nėra pilnas variklio restauravimas.
Pilnas variklio restauravimas atliekamas tuomet, kai visas variklis išimamas ir tikrinamos, o prireikus keičiamos kelios iš šių detalių: pagrindiniai alkūninio veleno įdėklai, variklio kompresorius, veleno kaklelis, stūmokliai, švaistikliniai įdėklai, alyvos siurblys, balansinis velenas ir kt. Pakeitus balansinį veleną, turėtų dingti cilindrų keliamos vibracijos, naujas alyvos siurblys garantuos efektyvų alyvos perdavimą į alyvos rezervuarą bei alyvos aušinimo ir valymo įrenginius. Kuo daugiau detalių bus pakeista naujomis, tuo sklandžiau veiks automobilio variklis. Žinoma, jei identifikuotas konkretus gedimas, galima keisti tik vieną detalę, tačiau, kuo senesnis automobilis, tuo daugiau rizikos, kad yra nusidėvėjusių ir kitų detalių.
Jeigu, pasitarus su automobilių meistru, nusprendžiama, kad sugedusio variklio remontuoti neverta, galima apsvarstyti naudoto ar restauruoto variklio įsigijimą. Turėkite omenyje, kad, keičiant variklį, visada atsižvelgiama į variklio raidinį kodą, kuris nurodo gamybos metus ir automobilio modelį. Vieni iš populiaursių variklių restauravimui yra VW T5 2.5TDI 96/128kW su kodais AXD/AXE bei BNZ/BPC.
Variklio eksploatavimas po restauravimo
Kaip išgiję po ligos nepuolame bėgioti ilgų distancijų, taip ir varikliui po kapitalinio restauravimo reikia tam tikro pereinamojo laikotarpio. Po restauravimo variklis turėtų patirti kuo įvairesnes darbines sąlygas, t.y. sūkių, apkrovos ir greičio įvairovę. Žinoma, reikėtų stengtis per ilgai „nevarginti“ variklio maksimaliais sūkiais arba testuoti nepalankiomis oro sąlygomis. Nuvažiavę pirmuosius tūkstantį kilometrų, pakeiskite alyvą, patikrinkite degalų lygį (įvairios darbo sąlygos pareikalaus daugiau degalų) ir galėsite pagaliau džiaugtis atnaujinto variklio galimybėmis.